2.9.09

Uus näitus! "Mina olin siin" 4.09-18.09



Reedel, 4.septembril kell 18:00 avame Redhaus kunstnike Jane Remmi, Piret Peili ja Kerti Alevi maalinäituse "Mina olin siin".

Kunstnike rühmituse Redhaus näitus “Mina olin siin” koosneb ühe maja elanike portreedest. Näituse pealkiri “Mina olin siin” annab võtme näitusetööde mõistmiseks.

“Mina olin siin” ̶ see on tsitaat suvaliselt seinalt kribitud tundmatu autori poolt (Sass Henno raamatu ja Rene Vilbre filmiga pole siinkohal midagi pistmist). Sellise lause kirjutamise eesmärk on oma kohaloleku jäädvustamine - jääb ju lause seinale (või puusse või liivakivile) lugemiseks palju pikemaks ajaks kui autori kohalolek. Kuid erinevalt teistest monumentidest, mis jäädvustavad kellegi konkreetse isiku mälestuse pikaks ajaks, on see anonüümne. Enamgi veel, see ei anna ka mingit ajamäärangut, millal see “tähtis” hetk aset leidis. Kui lause kontekstist välja tõsta ja pealkirjaks või slõuganiks muuta, muutub see hoopis absurdseks ̶ enam ei tea, kes oli see mina, kus ta oma kohalolu märgistas ega millal. Oma anonüümsusega ning kaduvusega on see lause ka ideaalne oma konteksti ̶ tänavakunsti ̶ iseloomustaja.

Redhausi samanimelist näitust iseloomustab pealkirjas kätketu̶ anonüümsus ühelt poolt ning oma kohalolu jäädvustamine teisalt. Portreedele jäädvustatud inimesed on ühe maja elanikud, noored loovisikud ̶ näitlejad, kunstnikud, muusikud. Nad on konkreetsed inimesed oma egoga, kes on paljudele tuttavad ja sõbrad, olulised inimesed. Enamikele vaatajatele on nad aga tundmatud. Täpselt samamoodi nagu see mina, kes oli siin. Nendes maalides on juhuslikkust ja loomulikkust ̶ portreteeritavad ei poseeri, vaid on jäädvustatud juhusliku tegevuse või vestluse käigus. Nii nagu portreede puhul ikka, jäädvustatakse üks suvaline hetk igavikuliseks. Maalide kaudu saavad nendest minadest, kes “olid” nemad, kes “on”. Ja jäävad. Vähemalt mõneks ajaks.

Seos pealkirjas viidatud tänavakunstiga ilmneb portreede maalimisviisi ning taustades, mis on inspiratsiooni saanud popkunstist ja tänavakunsti eri ilmingutest.


Tartu Loomamajanduskeskuses, LOOV galeriis jääb näitus avatuks kuni 18.septembrini.
vaata veel:
www.redhaus.tk

No comments:

Post a Comment